Σελίδες

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

"Οι γονείς μου": κριτική της Ελένης Σαραντίτη


Η κριτική της κ. Ελένης Σαραντίτη αναρτήθηκε στο www.diastixo.gr, στις 15/07/2014, ανάμεσα σε άλλες βιβλιοπροτάσεις της για μικρά παιδιά:

Μπορεί τα βιβλία της Ράνιας Μπουμπουρή –τα περισσότερα– ιδιαιτέρως εκείνα με τα χαρωπά, ρυθμικά στιχάκια που αρέσουν τόσο στα παιδιά (και τους μεγάλους) να είναι γραμμένα με κέφι τρελό, να φαίνονται κάπως ανέμελα, στην πραγματικότητα όμως περιέχουν ψήγματα στιγμών μοναδικής οικογενειακής αρμονίας, καθαρότητας νου, αθωότητας ψυχής και ένα διάχυτο φίνο γούστο· μια αισθητικότητα.

Έτσι και στο νέο βιβλιαράκι της, Οι γονείς μου, όπου ένα μικρό αγόρι εκφράζει την αγάπη του για τους γονείς του και, περιγράφοντάς τους με λογάκια της καρδιάς, μας λέει:


Η μαμά μου...
...ποτέ δεν έχει ταξιδέψει στο φεγγάρι,
αλλά φροντίζει να έχω πάντα καθαρά ρούχα στο συρτάρι.
...ποτέ δεν έχει κολυμπήσει συντροφιά με φάλαινες και καρχαρίες,
μα δεν ξεχνάει να πάρει για το τρένο μου καινούριες μπαταρίες.
[...]
Ο μπαμπάς μου...
...ποτέ δεν έχει πάει να δει καγκουρό στην Αυστραλία,
αλλά πάντα με βοηθάει να φτιάξω κάστρα και οχυρά στην παραλία.
...ποτέ δεν του τηλεφωνεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας,
αλλά μου διαβάζει όποτε θέλω τα 101 σκυλιά της Δαλματίας.


Στιγμές ωραίες, αγαθές, ειρηνικές. Εμπιστοσύνη, σύμπνοια οικογενειακή κι ένα παιδί που μεγαλώνει στην ασφάλεια, χαϊδεμένο από την αγάπη, προστατευμένο από την απλότητα των πραγμάτων.
Αστείες, εκφραστικές, επινοητικές οι ζωγραφιές της Χρύσας Σπυρίδωνος.


Πηγή: http://diastixo.gr/kritikes/paidika/2757-mikra-anagnosmata-b

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου