Σελίδες

Σάββατο 18 Αυγούστου 2012

Βιογραφικό σημείωμα





















Είμαι δημοσιογράφος, επιμελήτρια εκδόσεων και μεταφράστρια. Αγαπώ πολύ και τις τρεις αυτές ιδιότητές μου, όσο και την ιδιότητα της συγγραφέως παιδικής λογοτεχνίαςΓεννήθηκα το 1974 στο Καρπενήσι, όπου πέρασα ξέγνοιαστα παιδικά χρόνια με πολλά γέλια και πολλούς καβγάδες με τις τέσσερις αδελφές μου. Στις πανελλήνιες εξετάσεις πέρασα πρώτη στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ., όπου αρίστευσα στα μαθήματα λόγου και φιλοσοφίας με καθηγητές τους Δ.Ν. Μαρωνίτη και Γ. Βώκο αντίστοιχα. Σύντομα μετά την αποφοίτησή μου, στράφηκα επαγγελματικά στον χώρο του βιβλίου.

Ως δημοσιογράφος, είμαι υπεύθυνη ύλης στο www.diastixo.gr, γνωστό ενημερωτικό site για το βιβλίο και τον πολιτισμό. 

Ως επιμελήτρια εκδόσεων, έχω επιμεληθεί/διορθώσει περισσότερα από 300 βιβλία ξένης και ελληνικής πεζογραφίας, δοκίμια, παιδικά-νεανικά: Βιρτζίνια Γουλφ, Σαλμάν Ρούσντι, Οκτάβιο Πας, Στίβεν Κινγκ, Τζούλιαν Μπαρνς, Μάρτιν Έιμις, Τζ. Κ. Ρόουλινγκ κ.ά.

Επίσης, έχω μεταφράσει περισσότερα από 60 βιβλία παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, από αγγλικά και γαλλικά: Τζάκλιν Ουίλσον, Τέρενς Μπλάκερ, Κ. Τζ. Ντόχερτι, Έιβι, Γκίτι Ντανεσβάρι, Κλέμεντ Κ. Μουρ κ.ά.

Ως συγγραφέας, έχω γράψει μέχρι στιγμής 27 βιβλία για παιδιά από 2 έως 10 ετών. Επιθυμία μου είναι να προσφέρω στα παιδιά άλλοτε ενθάρρυνση για να απαλλαγούν από μια φοβία τους («Κοιμήσου μαζί μου, μαμά»), άλλοτε βοήθεια στο να κατανοήσουν κάποιες έννοιες και ν’ απαλλαγούν από το άγχος που τις συνοδεύει («Ο μπαμπάς είναι άνεργος»), άλλοτε ενίσχυση και παρηγοριά ώστε να ξεκόψουν από μια συνήθεια και να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο («Γλυκιά μου πιπίλα», «Στο γιογιό με τη γιαγιά»), άλλοτε συμπαράσταση στην αποκωδικοποίηση της καθημερινότητας («Οι γονείς μου», «Ο φίλος μου ο ύπνος») κι ενθάρρυνση στο να δοκιμάζουν νέα πράγματα («Το σκιουράκι που δεν ήθελε να φάει») ή να εξοικειώνονται με θέματα ατομικής υγιεινής («Η μάχη της Οδοντόβουρτσας»).


Ξεχωριστή θέση στα βιβλία μου κατέχει: α) η «τρελή τρελή σειρά» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ψυχογιός: «Μια τρελή τρελή ΑΒ», «Ένα τρελό τρελό Αριθμητάρι» και «Ένα τρελό τρελό Αγρόκτημα». β) «Η μελω-δική μου Ορθογραφία», από τις Εκδόσεις Πατάκη. Τα βιβλία αυτά συνοδεύονται από CD σε μελοποίηση του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου. Είναι μια σειρά βιβλίων που αποσκοπούν στη διασκεδαστική μάθηση, δηλαδή τα παιδιά μαθαίνουν την αλφαβήτα, τους αριθμούς 1-20 και τα ζώα του αγροκτήματος –τα χαρακτηριστικά τους, την προσφορά τους στους ανθρώπους, ιστορικά ή μυθολογικά στοιχεία γι’ αυτά– με χαρωπό τρόπο, ως τραγούδια, με τα πολύ φροντισμένα CD που συνοδεύουν κάθε έκδοση, όπου τα τραγούδια ερμηνεύουν πολύ γνωστοί και αγαπημένοι καλλιτέχνες.

Αναλυτικά και αλφαβητικά, οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στα εν λόγω CD ερμηνεύοντας τα τραγούδια σε στίχους μου και μουσική του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου είναι οι: Βανέσα Αδαμοπούλου, Βασιλική Ανδρίτσου, Σοφία Βογιατζάκη, Σαβίνα Γιαννάτου, Σπύρος Γραμμένος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Φοίβος Δεληβοριάς, Δώρος Δημοσθένους, Λευτέρης Ελευθερίου, Ευσταθία, Νίκος Ζιώγαλας, Γιάννης Ζουγανέλης, Βασιλική Καρακώστα, Ηλίας Καρελλάς, Κρατερός Κατσούλης, Idra Kayne, Τζώρτζια Κεφαλά (από τους Μπλε), Νικήτας Κλιντ, Ελένη Κοκκίδου, Θάνος Κοσμίδης (από τους Burger Project), Μάρκος Κούμαρης (από τους Locomondo), Νίκος Κουρής, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Χρήστος Λούλης, Μπέσυ Μάλφα, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Μανώλης Μητσιάς, Πάνος Μουζουράκης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Σπύρος Μπιμπίλας, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γεωργία Νταγάκη, Ορχήστρα Smyrna, Άννα Παναγιωτοπούλου, Νεφέλη Παπαδερού, Μάκης Παπαδημητρίου, Δήμητρα Παπαδοπούλου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Διονύσης Σαββόπουλος, Σπύρος Σακκάς, Δημήτρης Σταρόβας, Μπάμπης Στόκας, Βικτωρία Ταγκούλη, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Μάρθα Φριντζήλα και Γιάννης Χατζηγεωργίου. Στα τρία 3 από τα 4 CD συμμετέχει και η εξαιρετική παιδική χορωδία Viva Voce του 3ου Δημοτικού Σχολείου Βούλας, με μαέστρο τον Θοδωρή Κωνσταντόπουλο

Αναλυτικά τα βιβλία μου:

ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ; Εκδόσεις Ψυχογιός, 2021
ΤΟ ΑΤΑΚΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΤΡΟΠΩΝ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2020
ΚΙ ΑΣ ΜΠΟΡΩ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2020
ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΙ ΕΓΩ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2019
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΙΛΙΑΣ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2019 (1η ανατύπωση)
ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2019 
Η ΜΕΛΩ-ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ, συνοδεύεται από CD με τη μελοποίηση των 12 ποιημάτων από τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και τη συμμετοχή πολύ γνωστών και αγαπημένων καλλιτεχνών, Εκδόσεις Πατάκη, 2018
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΑΡΑΚΙ ΜΟΥ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2017 (1η ανατύπωση)
Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2016 (2η ανατύπωση)
Η ΡΟΖΩ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2016
ΕΝΑ ΤΡΕΛΟ ΤΡΕΛΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ, συνοδεύεται από CD με τη μελοποίηση των 14 ποιημάτων από τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και τη συμμετοχή πολύ γνωστών και αγαπημένων καλλιτεχνών, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2015
ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ ΠΙΠΙΛΑ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2015 (5η ανατύπωση, 5η χιλιάδα κυκλοφορίας) 
Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΥΠΝΟΣ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2015 (2η ανατύπωση). Μεταφράστηκε στα τουρκικά (Pena Yayinlari, 2018).
Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2014
ΕΝΑ ΤΡΕΛΟ ΤΡΕΛΟ ΑΡΙΘΜΗΤΑΡΙ, συνοδεύεται από CD με τη μελοποίηση των 13 ποιημάτων από τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και τη συμμετοχή πολύ γνωστών και αγαπημένων καλλιτεχνών, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2014
ΣΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2014 (5η ανατύπωση) 
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2014 (5η ανατύπωση, 5η χιλιάδα κυκλοφορίας). Μεταφράστηκε στα τουρκικά (Pena Yayinlari, 2018).
ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΤΡΕΛΗ ΑΛΦΑΒΗΤΑ, Έπαινος Ποίησης της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, συνοδεύεται από CD με τη μελοποίηση των 25 ποιημάτων από τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και τη συμμετοχή πολύ γνωστών και αγαπημένων καλλιτεχνών, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013 (4η ανατύπωση, 12η χιλιάδα κυκλοφορίας)
H ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑΣ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013 (8η ανατύπωση, 6η χιλιάδα κυκλοφορίας)
ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕ ΣΕ ΑΓΑΠΩ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013 (2η ανατύπωση)
Ο ΦΑΛΤΣΟΣ ΝΑΝΟΣ, Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2012 (αλλεπάλληλες ανατυπώσεις)
ΠΑΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΛΥΚΟΥΣ, Εκδόσεις Βιβλιόφωνο, 2012
ΣΤΟ ΓΙΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2012 
ΚΟΙΜΗΣΟΥ ΜΑΖΙ ΜΟΥ, ΜΑΜΑ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2012 (8η ανατύπωση, 7η χιλιάδα κυκλοφορίας)
ΠΟΥΘΕΝΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΑ ΜΟΥ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2011 (3η ανατύπωση)
ΤΟ ΣΚΙΟΥΡΑΚΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΦΑΕΙ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2011 (8η ανατύπωση, 6η χιλιάδα κυκλοφορίας). Μεταφράστηκε στα τουρκικά (Pena Yayinlari, 2017).
ΤΟ ΑΕΤΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΝΤΡΕΠΟΤΑΝ ΝΑ ΦΟΡΕΣΕΙ ΓΥΑΛΙΑ, Εκδόσεις Βιβλιόφωνο, 2011
ΠΙΠΙΛΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΙΑ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2010 (1η ανατύπωση)
Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΛΑΜΠΑΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Εκδόσεις Ψυχογιός, 2003 (1η ανατύπωση).


Συμμετοχή σε συλλογικά έργα:

1. Το διήγημά μου "Ο μπαμπάς μου" συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 88 διηγήματα Ελλήνων συγγραφέων, που έχουν εικονογραφηθεί από 88 εικονογράφους και απαρτίζουν τον τόμο ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (έκδοση του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, που θα διανεμηθεί δωρεάν σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων ανά την Ελλάδα).
2. Το διήγημά μου "Η Βιβή και τα βιβλία" επελέγη για τη συλλογή ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ, την οποία υπογράφουν 9 συγγραφείς του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου